Friday, May 20, 2011

sinusitis.

ha.. ap kemendanye nie kn... adeh! SINUSITIS... adkh anda mnghadapinye? hahahaha.. ok.. mencegah lbh baik dr mngobati.. jom layan pe mnda nie.. zaaazzzz!!!! layan.

sinusitis nie sbnanye adlh RESDUNG.....hahaha.. nme pelik2 je kn... resdung ni adlh radang pd lapisan rongga hdung yg mmliki bebrpe pasgn... eh! rngga hdung pon ade psagn ek.. iaitu frontal, ethmoid, maxillary, sphenoif.  hahaha... xske2.... xske resdung.. aku ad ke? haih!!!! tataw la nk ckp kn.. tp law pg2 tu aku bersin2.. kne habuk sket aku bersin.. kdg2 selsema je.. xske2... tu ke resdung... dan  resdung sellu gak dikaitkn gn JERAWAT!!!!!!!! arrghhh.. xske2....

ap punca dye nie?????? ap punca.... ha! stu je punca dye.. ALAHAN.. alahn terhdap habuk , mkann., parasit dan kutu,...  bler kne alahn, dging yg bertndak sbgai penapis udare kat hdung akn mmbgkak,. sbb tu udara x pat kuar... ble udara xpat kuar kulat akn tumbuh dan mnjdknnye mkin bgkak.. adeh~ parah kn... kmudian ianye akn merebak ke mata.. dan boleh mengakibatkn deria penglihatan rosak dan bole mnjangkiti otak..
ptut pon aku rabun... tp aku x skit otak taw... huhuhu

ha!!!! bhye.. perlu dpt kn rawatan sgre ye cik ada oiiii.... xkn nk biar kulat tu tumbh cm cendawan pulak kn.. huhuhuhu.. oke.. RAWAT2....

No comments:

Post a Comment