Monday, May 2, 2011

mari kta berboria..

SALAM,, hai kowg... shat? ai nie nga sedap-sedap aku mkn kebab tetbe je aku teringat sal boria.. ala mak ai... cm x kaet je kn... xpe la... nk cter nie... dlu mse kat mtrx ad la jgak kn pertngn boria... bes wo~ malangnye kls aku xdpt boria... ktaowg dpt sukan.. xpe la kn... bdn pon montel-montel.. hahahaha.. ok la tu kan...

ha... boria adlh sejnis teater yg amat popular kat UTARA sne tuh.... secara umumnye boria dikaitkan dgn peristiwa karbala di parsi.. persembhn boria mmpnyai 2 elemen iaitu nynyian dan sketsa...nynyian diketuai oleh si tukang karang @ tukang karut... sme je... t si tukang-tukang nie pgg tongkat.. nme pon tukang kn... kne la bwk tongkat.. hahaha... rangkap karangan boria mstla berkaitan dgn sketsa...

ha... ptot la mse kat mtrx tu ade yg best tp x mng... bwu aku taw.... xsme gn sketsa... hahaha.. susa gak ae... kne kreatif.... law aku la kn.. haish~ tataw la... aku nie bkn irama malaysia nk kreatif2... huhuhu....
bj pulak kne kembong-kembong... alahai.... cbe tgk nie..


cm bes je kn....ha ! nah amik nie lirik lagu... kowg nynyi la sndri smbil goyang-goyang.... 

Kalimah bismillah bermula kata
Alhamdulillah bersyukur kita
Perihal Pulau Pinang tajuk cerita
Boria Anak Tanjung membawa berita

*
Lainlah buluh lainlah parang
Lain dahulu lain sekarang
Perubahan Pulau Pinang yang cukup terang
Boria Anak Tanjung cuba menerang

Rakyat sekarang pesat pembangunan
Kembang ekonomi mengikut susunan
Bangunan indah kiri dan kanan
Pemimpin berdedikasi memainkan peranan

(Ulang *)

Rakyat hidup berbilang bangsa
Tolong menolong setiap masa
Menabur bakti membuat jasa
Aman damai hidup selesa

(Ulang *)

Akhir karangan menyusun jari
Cerita kami yang tidak terperi
Salah dan silap tanpa disedari
Ampun dan maaf pohon diberi

1 comment: