Sunday, March 4, 2012

cepat-cepat ... nak jugak

bila da masuk era era 20 an nie,, aku rasa remaja remaja yang seangkatan dengan aku berlumba lumba nak dptkan pasangan hdup... al maklum la... da masuk alam dewasa la katekan,.. saat nie sibuk menghitung waktu hari jam minit saat dan detik umur makin meningkat...

perbualan yg POPULAR:

"eh, kita da 20 an ae? ala.. lpas nie da 21, 22, 23...... pastu nk kawin da..."
"emmmm,, umur da 20.. tapi pkwe xd lagi... bosan la.."
"macam mana dia boleh dapat pkwe ha?? sekejap je dah dpt... untung la~"
"untung la ada pkwe..."
"perlu x aku ngurat dia... aku xd pkwe agi pon.. law ada rezeki mana tau sangkut kn.."
"aku suka dia,, eh.. dia.. xla... tapi dia tu.. hemsemnya"
"eh,, nie pakwe kaw?? hemsemla.. dia ade kwn x? knl kn la kat aku.."

acap kali telinga aku kalau pegi mana2 mesti terdengar perbualan macam nie,. *tak sengaja terdengar* huhu... bukan aku sengaja nk pasang telinga eh... kadang2 aku rasa kelakar menda2 macam nie.. tapi normal la kn untuk remaja yg baru nk meningkat naik macam kita nie...

mesti kowang pon pernah dengar atau bualkan menda2 sebegini kan... hahahahah.. JGN TIPU!!!
hidup kita memang tak kan lepas lari dari kesunyian kesepian... even kita da ade pkwe sekali pun... kadang2 mesti terasa bosan jugak... hati tak kan pernah puas,...

percayalah.. x perlu terlalu desperate untuk menda sebegini... memang kita perlu usaha kan.. tapi dahulukan mana yg perlu...

No comments:

Post a Comment